loading...
سايت رسمي دانشجویان پرستاری همدان نيم سال دوم-1391
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
يلداي هرسالتان خوش وخرم وبه ميمنت وشادي 0 312 saeid
6ویژگی مهم یاران موعود عصر(عج) 0 89 saeid
فواید سبیل برای آقایان را بدانید 0 86 saeid
دختر عموی ((phd)) دار ما(داستان کوتاه) 0 71 saeid
محبوب خدا 0 66 saeid
حماقت یا جنون عشق؟ 0 67 saeid
دوستی.... 0 62 saeid
بيانيه شركت در نظرسنجي 0 67 saeid
نيمه شعبان مبارك 0 102 saeid
مرکز علوم و اعصاب ایران قطب علمی جهان می‌شود 0 79 saeid
اعلام تعرفه‌های جدید دندانپزشکی از هفته‌ آینده/ کاهش 70 درصد پرداختی مردم از \"خدمات د 0 85 saeid
هیچ ارتباط الکترونیکی از کنترل کامل سرویس‌های جاسوسی آمریکا مصون نیست/ \"NSA 0 90 saeid
خردسال ترين شهيد حملات داعش تصوير 0 94 saeid
بيوگرافي بهادر مالكي صداپيشه فاميل دور گفتوگو 0 206 saeid
شناسنامه فاميل دور 0 481 saeid
معرفي ديبي 0 142 saeid
كه بايان در اگر.... 0 76 saeid
در كلاه قرمزي 93 چه گذشت عكس وتيپوگرافي كامل 0 105 saeid
فامیل دور وببعی به صورت مستقل وارد انتخابات شدند! 0 73 saeid
بیوگرافی بچه فامیل دور عکس 0 361 saeid
lovely pics 0 69 saeid
چه کیفی میده اگه...... 0 76 saeid
داشتن ابرو خیلی مهمه عکس 0 78 saeid
دروغ میگم؟ 0 77 saeid
همه چی حل شد وقتی 0 64 saeid
گلایه یه هموطن لر از خدا 0 97 saeid
تفعلی براستاد سخن 0 68 saeid
حال واحوال! 0 67 saeid
چرا در سايت برخي از برنامه ها اجرا نميشه مثل صندلي داغ و...؟؟؟ 0 94 saeid
زمستونه وبرفو بارونه و... 0 102 saeid
سعیداسکندری بازدید : 15 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)

خنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد

رسیدگی به مطالبات جامعه پرستاری در کمیسیون اصل 90 مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی شکایتی در خصوص عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزارت بهداشت متعهد شد تا اوایل اسفند گزارشی مبنی بر روند اجرایی شدن این قانون به کمیسیون ارائه دهد.

بررسی مطالبات جامعه پرستاری در کمیسیون اصل 90 مجلس

حسین آذین در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مبنی بر بررسی شکایتی در خصوص برخی مطالبات جامعه پرستاری از جمله عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در این راستا جلسه ای در کمیسیون اصل 90 با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت،سیدیعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری،  یعقوب قدسیان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و دکتر حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و برخی از اعضای کمیسیون اصل 90 برگزار شد.

وی افزود: در شکایت واصله از سوی سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره نظام پرستاری استان تهران به کمیسیون اصل 90 آمده بود که چرا ماده واحده قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال 86 در مجلس تصویب شده است و در سال 92 نیز بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و تأیید شده شورای عالی بیمه سلامت باید تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی کادر پرستاری تعیین می شد، اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، ادامه داد: پیرو این شکایت، روز گذشته جلسه ای در کمیسیون اصل 90 با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد و مسئولان سازمان نظام پرستاری درخواست خود را مطرح کرده و مسئولان وزارت بهداشت نیز توضیحات و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را توضیح دادند.

وی افزود: مسئولان نظام پرستاری بر این باور بودند که تأخیر در اجرای این قانون موجب بی اعتمادی در بدنه پرستاری کشور می شود چرا که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نشان دهنده پرداخت مبتنی بر عملکرد است و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت انتظار می رود یک تعادل بخشی و منطق بین دریافتی های تیم سلامت اعم از پزشک و پرستار ایجاد شود.

آذین یادآور شد: با توجه به سختی شرایط کار پرستاران تمامی صحبت های صورت گرفته موید این نکته بود که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می بایست اجرایی شود.

وی افزود: دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن بیان توضیحات در خصوص این مسئله، در نهایت قول دادند که از اول آبان ماه این قانون اجرایی می شود، به این معنا که از این تاریخ تا زمان اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، علی الحسابی به پرستاران پرداخت شود و سپس براساس محاسبات صورت گرفته از اول آبان، معوقات به آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس گفته های دکتر حریرچی، بالغ بر253 خدمت پرستاری وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات شده است که اجرای آن  در طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نیازمند 2 تا 3 ماه زمان است و هم اکنون کار در دست اجرا است اما از آن جا که مقرر بود این کار از اول آبان ماه صورت پذیرد باید معوقات پرستاران از ابتدای آبان ماه محاسبه شود.

وی اظهار داشت: لذا مقرر شد فرصتی به وزارت بهداشت داده شود و اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه، کمیسیون اصل 90 جلسه ای دیگری داشته باشد تا گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت در این باره ارائه شود تا مشخص شود که اجرای این قانون تا چه حد پیگیری و عملیاتی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: به نظر می رسد، اعتقاد و اراده بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد و بر اجرای این قانون متعهد است ولی باید پذیرفت که به هر حال اجرای هر کاری به مقداری زمان نیاز دارد و بحث مسئولان  وزارت بهداشت نیز تنها بحث زمان است و هیچ مخالفت دیگری مطرح نیست.

وی افزود: به هر حال مجلس قانونی را تصویب کرده است و وقتی قانونی در مجلس مصوب می شود، اجرای آن از دست مجلس خارج است و دولت باید پس از تدوین و تهیه آیین نامه اجرایی آن متعهد به اجرای آن باشد، اما متأسفانه در مورد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری این اتفاق در دولت گذشته نیافتاد و تأخیر پیش آمده دراجرای این قانون نیز از همین نکته نشأت می گیرد.

آذین ادامه داد: اما به نظر می رسد هم اکنون این  اراده در وزارت بهداشت شکل گرفته که این قانون اجرا شود و برای مجلس نیز جای خوشحالی است که این  قانون در مسیر اجرا قرار گرفته است لذا خواهشی که ما از جامعه پرستاری داریم این است که کار خود را با آرامش روحی و روانی ادامه دهند و مطالبات خود را از مجاری قانونی دنبال کنند.

وی افزود: متأسفانه در این جریانات اجتماعی، برخی دنبال بحران سازی و سوء استفاده های دیگری هستند که نباید خدای ناکرده در دامن این دام ها افتاد و باید سعی شود مباحث و مطالبات جامعه پرستاری نیز از طریق تعاملی و قانونی و از طریق تشکل های صنفی و مسئولان نظام پرستاری پیگیری شود زیرا تجمعات بیشتر آرامش روحی و روانی جامعه پرستاری را بر هم می زند. 

این نماینده مجلس گفت: پیگیری مطالبات و خواسته های پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مسیر اجرا است و ان شاء الله نتیجه جلسه ای که قرار است اواخر بهمن یا اوایل اسفند با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره مسائل پرستاری صورت گیرد نیز قطعاً به اطلاع عزیزان جامعه پرستاری نیز خواهیم رساند.

وی افزود: به هر حال نباید در دام برخی اطلاعات غیر موثق نظیر اختلاف درآمدی 200 برابری بین پرستار و پزشک افتاد زیرا واقعآً این اطلاعات منبع موثقی ندارند و بنا بر اطلاعاتی که ما از مدتها پیش جمع آوری کرده ایم، این موضوع صحت ندارد.

آذین یادآور شد: اینکه پرستاران بیشترین سهم را بر بالین مریض دارند، سختی کار دارند و یکی از حلقه های اصلی زنجیره درمان هستند، بر کسی پوشیده نیست و مسائل و مشکلات آنها نیز در حال پیگیری است و ان شاء الله ظرف دو ماه آینده اخبار خوشی برای جامعه پرستاری خواهیم داشت

http://up.nursepress-hamedan91.ir/up/nursepress-hamedan91/Pictures/cooltext1849701920984246.png

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت رسمی بوده وبا طراحی اختصاصی توسط آقای سعید اسکندری برای دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان -1391 طراحی گردیده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ايا كار كردن با سايت براي شما اسان است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 870
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,507
  • بازدید ماه : 3,507
  • بازدید سال : 66,706
  • بازدید کلی : 161,274
  • کدهای اختصاصی